Doña Mayor HLHIPko ikasNOVA gela museo interaktibo bihurtu da

Titulua

Giza gorputzaren museoa

Hezkuntza etapa eta ikasturtea

Lehen Hezkuntzako 6. maila. PAI eredua

Irakasleak eta talde parte-hartzaileak

Ikastetxe osoa

Irakas-hizkuntza

Ingelesa

Hezkuntza-teknologia

Chromebook-ak, monitore interaktiboak, entono Gsuite (Google Slides, Google Forms Google Docs), Canva, Powtoon, Jamboard, Liveworksheets, Blooket.

Jardueraren deskribapena

Abiapuntua planteatzea izan zenosasunaren garrantzia, fisikoa nahiz mentalaeta galderak egiten hastea. Ondorio honetara iristen gara: bizitza oso bat nola bizi eta gure gorputza nola zaindu jakin ahal izateko, beharrezkoa da nola funtzionatzen duen eta hura osatzen duten sistemen arteko harremana jakitea.

Lana planifikatu zen:

  • Hainbat lan-taldetan banatu ziren sistemak (arnas sistema, digestio-sistema, zirkulazio-sistema, iraitz-sistema, nerbio-sistema…).
  • Ikasitakoa nola komunikatu eztabaidatu zen. Informazioarekin bideoak eta aurkezpenak sortzea eta 3D ereduak diseinatzea erabaki zen, material berrerabiliekin egindako giza gorputzaren sistemen funtzionamendua simulatzeko eta dena museo batean erakusteko.

Hau egin zen:brainstormin-aikasleekin, erakusketaren espazioa antolatzeko modua pentsatzen hasteko museo bat nolakoa den. Prestatzea erabaki zen3 eremu mota: ahozko erakusketaksistema bakoitzarena, 3Dko ereduak erabiliz; bideoak eta aurkezpenak ikustea. Baitajolasguneakbai bertsio digitalean, bai analogikoan. Gainera, txiki bat aukeratu zenlantegiamuseoa bisitatzen zuten haurrek zerbait modu interaktiboan egin zezaten.

Diseinu- eta ikerketa-lana egin ondoren, ahozko azalpenak prestatu ziren, ikasleen adinera egokituta. Ondoren, IkasNOVA gelako espazioak antolatu ditugu, erakusketa-museorako.

6. mailako ikasleek beren museoko gidariak izan behar izan zuten, eta ikasle talde bisitariei lagundu behar izan zieten museoko hainbat tokitan.Horretarako, rolak goizero banatzen ziren; batzuetan, taldeen gidak izaten ziren; beste batzuetan, ikertu zuten sistema azaltzen zuten, eta beste batzuetan, berriz, ikasleei tailerrean edo bideo eta aurkezpenen bidez laguntzen zieten, rolak esperimentatzeko aukera emanez.

Ikasle bisitariak gustura geratu ziren jarduera horrekin, eta asko gozatu zuten. Amaitzean,Jamboard kolaboratibo batean izandako esperientziari buruzko iruzkina idaztea bisita-liburu gisa.

Gainera, esperientzia haufamiliak,eta ikasleek berek egin zituzten beren familiakoen gidak giza gorputzaren museoan egindako ibilbide honetan.

IkasNOVA Gelaren aukerak abantaila izan ziren bai sistemen ereduak diseinatzeko, bai bideoak eta aurkezpenak egiteko. Aldi berean egin ahal izan ziren, espazio bera partekatuz. Ikasleek leku asko izan zuten, taldekatzeko aukera asko eta ekintzarako aukera asko, akatsa.

Esperientzia oso aberasgarria izan da, ikasten ari direnari zentzu bat ikusteaz gain, ikaskuntza hori bere klasetik haratago partekatzeko eta bigarren hizkuntzaren erabileran konfiantza lortzeko aukera ere izan dute. Haur txikiagoak lagundu, erakutsi, gidatu eta zaintzeko aukera izan dute, pertsonen arteko harremanak indartuz, ikasiz, partekatuz eta gozatuz.

Inicia sesión para ampliar el contenido