Sartu eta frogatu San Donato HLHIPko BERRIKAS gelan

Berrikas gela

Gure ikastetxean ikasleei Berrikas Gela zer den galdetzen badiegu, berehala esango digute “proiektuak edo erronkak gauzatzeko gela modernoa” dela, eta, funtsean, hori da.

Lehen aldiz ikusten duzunean, haurren eta helduen begirada forma desberdineko koloretako aulkietara eta mahaietara, sofetara, harmailetara edo erromara zuzentzen da. Baina ia berehala ohartzen gara teknologiaren aniztasunaz: monitore gurpildunak edo paretakoak.txrometabak,chromebook-ak, eramangarriak, bideokamera, mikrofonia, beebot-ak, robotak, makey makeya… Hori da proposatzen ditugun proiektuak eta erronkak gauzatzeko erabiltzen ikasi behar duguna.

Aula ikasnova del CPEIP San Donato

Lehenengo pausoa, espazioaren eraldaketa

Gela honek espazio handi bat hartzen du, gela arrunt batek baino tamaina handiagoa izan behar du. Txokotan edo modulo ezberdinetan eta malguetan banatuta egon behar da eta teknologia anitza eta irisgarria izan behar da bertan, ikasleak behar duen lana burutzeko.

Gure ikastetxean OHO garaiko Tenologia gela/Plastika gelan kokatu genuen eta ondoan zegoen Informatika gela ere erabiltzea erabaki zen. Gela hau irratsaioak grabatzeko edo bideoak grabatzeko zonaldea izango zen momentu batzuetan eta garrantzitsua zen modu isolatu batean funtzionatzeko aukera ere ahalbidetzea. Horregatik, lehio handi eta ate batez konektatuta daude bi gelak.

Hezkuntza Departamentuko Hezkuntza Teknologien Zerbitzuak hainbat hezkuntza-teknologia eskaini zizkigun, ikastetxean atera genezakeen alderdiaren arabera probatzeko eta hautatzeko. Gainera, pilotatzeko zentro bat aukeratu genuenez, Azpiegitura Zerbitzuak eskatu zigun, bere katalogoa kontuan hartuta, altzaririk egokienak aukeratzea. Hautaketa hori egiteko, oso garrantzitsua izan zen aldez aurretik IKASNOVA ikasgelaren proiektua egina izatea.

Proiektu hau ez zen nolanahiko proiektua izan. Zorte handia izan dugu ikastetxe honetan zeren hasieratik, arkitekta zen eskolako ama batekin, Erta Elizondorekin, kontaktuan jarri ginen eta berak lagundu zigun gelaren diseinuarekin, akustikarekin, elektrizitate puntuak kokatzen eta oraindik gurekin dihardu lanean.

Ikastetxeari espazio hau guztiz osatzea bi urteko lana suposatu dio. Azken finean, espazioak ezaugarri batzuk bete behar ditu eta teknologia eta akustika espazio horri ongi egokitu behar zazikio.

Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeak gara eta esperientzi honek erakutsi digu guztion aldetik, Hezkuntza Saileko zerbitzu guztiak, Udaletxearen aldetik, Guraso Elkartearen aldetik eta eskolaren aldetik, aldaketak egiteko jarrera ona eta proiektuarekin kompromezua erakustea , elkarri konfidantza izatea eta elkarlana oso garrantzitsuak direla.

Gaur egun bost espazio bereiziko gela. Bost gune horiek Europako etorkizuneko ikasgelen antzekoak dira. Hau da eremua (harmailak); jarduteko eta garatzeko eremua (taldean lan egiteko mahaiak); ikerketa-eremua(mahai altuak), sortzeko eremua(txroma, robotika…) etasormen-eremua (sofa eta kuxinen gunea da).

Metodologia aktiboak eta gaitasunen garapena

Bigarrena, espazio eraldaketa bat baino gehiago izan behar da gela hau. Metodologia aktiboak praktikan jarri behar dira eta konpetentziak garatu behar dira.

Berrikas ikasgela espazio baten eraldaketa baino gehiago. Bertan, metodologia aktiboak erabili eta gaitasunak garatu behar dira. XXI. mendeko gela honetan. LOMLOEk ezartzen dituen gaitasun guztiak landu daitezke, ikasleen garapena bermatzeko.

Gure ikastetxean metodologia aktiboak sustatzen ditugu eta Berrikas Gela horretarako leku aproposa da. Ikasleak beren ikaskuntza prozesuaren protagonista dira eta irakasleak prozesu horren laguntzailea dira.

IrakasleaIkasleari proiektu edo erronka batzuk aurkezten dizkiogu, gehienetan talde txikian, haurrek beraiek eraman ditzaten; gelako zein txokotan egingo duten lana eta lan-prozesua beren kabuz antolatuko dute, baina beti irakasleen laguntzarekin.

Zenbat eta ikasle gehiago izan, orduan eta autonomia handiagoz erabiliko dira ikasgelako txoko guztiak. Adibidez: 1. eta 4. txokoen artean bi edo hiru txokotan ibiltzen dira eta lan egiten dute; 5. txokotik aurrera, bakoitzak bere txokoa aukeratzen du, eta lan-talde bakoitza txokoetan ibiltzen da proiektua gauzatzeko.

Ikasleei aurkezten dizkiegun proiektuek zerikusia izan behar dute lantzen ari diren arloarekin edo arloekin.

Adibidez, 3. mailako ikasleek Egiptoko kulturari buruzko proiektu bat egin dute eta 4. mailako taldeari aurkeztu diote. Natur eta Gizarte Zientzien proiektua zen arren, euskara eta gaztelania ere landu ziren informazioa bilatzeko eta lana aurkezteko orduan, baita txotxongiloak eta asmakizunak aurkezteko orduan ere... Plastika garatu behar izan zuten.

Bestalde, zeharkako lerroak lantzeko aukera ematen du, adibidez, 6. mailako ikasleek egindako lana.

Talde honek ondo sentitzen laguntzeko produktuak diseinatu ditu, Hezkuntza Emozionala eta Hezkidetza kontuan hartuta, eta orain iragarkiak grabatu behar dituzte saltzeko.

Gainera, konturatu gabe, trebetasun bigunak edo XXI. mendekoak ere lantzen ari gara: publiko baten aurrean hitz egitea, denboraren kudeaketa edo lantaldeetan gatazkak konpontzea... Gure ustez, garrantzi handia eman behar zaie ikaskuntza horiei, bizitzarako beharrezkoak baitira.

Baina batzuetan ez dugu hainbeste konplikatu nahi (hasi egiten ari garelako, ikasleen adinagatik, gelako aniztasunagatik edo ikaskuntza-dinamikagatik), eta horregatik planteatzen dizkiegu erronkak ikasleei.

Adibidez, ikasgelan espazioaren proiektua landu dugu, lapbook bat sortuz, eta bideo bat grabatzeko erronka planteatzea erabaki dugu, gurasoei Berrikuntza gelan erakusteko. Programazioa ere lantzen ari gara, eta robotika-tailerra antolatu dugu, hainbat erronka proposatuz.

Espazio horri esker, hainbat ikaskuntza-egoera eraiki ditzakegu, eta gela libreki antolatu, altzarien mugikortasun eta malgutasunagatik.

Ikastetxean erabaki dugu:hezkuntza-komunitate osoa Berrikas Gelara sar daiteke.Izan ere, antolatu egin dirafamilientzako eta irakasleentzako prestakuntza,gauzatzen ari diraberrikuntza-proiektuakHezkuntza-komunitate osoa inplikatuta dago, etaGurasoen Elkartea(oso lagungarria da ikastetxearentzat), duela bi urte baino gehiagotik,eskolaz kanpoko robotika eta informatika.

Ezinbesteko prestakuntza

Horretarako, ezinbestekoa da irakasleen prestakuntza.Ikastetxeak prestakuntza eman eta jasotzeko prest egon behar du.

Hilean behin edo gehiagotan, Hezkuntza Sailetik, gaian espezializatutako aholkulari-talde batek ikasNOVA gela duten Nafarroako ikastetxe guztiei lan-saioak eskaintzen dizkie proiektu hau sortu eta abian jartzeko, ikasgelaren funtzionamendurako aholkularitza, ideia berritzaileak, jarraipena egitea...

Baina ikastetxetik ere arduratzen gara prestakuntzaz. Berikas Gelak hainbat teknologia ditu, eta horiek erabiltzen eta, batez ere, etekina ateratzen irakatsi behar diegu. Irakasleek jakin behar dute zertarako balio dezakeen teknologia horrek, ikasteko egoeretan, proiektuetan edo teknologia hori integratzeko erronketan pentsatzeko.

Ikastaro honetan beebot-en (robotak) tailer bat egin dugu, Wevideoren ikastaro bat eman dugu bideoaren edizioari buruz, aplikazio interesgarriak erakutsi ditugu… Ikasturte hasieran ere gela horren funtzionamendu orokorraren berri eman dugu, irakasleek, batez ere ikastetxe barrukoak, proiektuaren funtsa eta kontzeptua uler ditzaten. Esperientzia eraginkorra eta positiboa izan da.

Honen orri batean gordeko dugu:guneakirakasleena, ikasNOVA gelan lan egiteko bideo eta infografia interesgarriak.

Gainera, ikasturte honetan, hezkuntza teknologien arduradunak saio batzuk eskaini ditu irakasle taldeari laguntzeko. Irakasleak beren gelarekin sartzen direnean proiektua gauzatzeko, oso garrantzitsua da teknologia (monitorea, kamera, mikroak...) prest egotea, ondo funtzionatzeko prestatuta egotea eta pertsona horrek proiektua aurrera eramaten laguntzea... Irakasleek oso ondo baloratu dute bi irakasle izatea proiektua gauzatzen denean.

Zuzendaritza-taldearen inplikazioa eta teknologiarekiko sentsibilizazioa ere lehentasunezko faktoreak dira.

Ikus ezazue! Etxarri Aranazko eskola publikoanIKASNOVA GELA.Iaz zentro pilotua izan ginen beste bi ikastetxerekin, eta orain 33 gehiago gara. Hezkuntza Departamentuko Hezkuntza Teknologien Zerbitzuak hasieratik gidatu gaitu, eta gu gogor eta ilusioz ari gara lanean gure ikastetxean gela hori gure ildo pedagogikoan txertatzeko eta ahalik eta hobekien erabiltzeko.Egunez egun bizi garelako eta proiektu honetan sinesten dugulako! !

Berrikas gelaren proiektuaren aurkezpena

Inicia sesión para ampliar el contenido